onsdag 14 oktober 2009

Norrländsk bil

Jag försöker jaga en motorvärmarplats till min bil just nu, då min lilla skrutt inte alls tycker om att starta när det är kallt.
Så, jag ringde till min hyresvärd häromdagen och kollade om de verkligen inte hade några lediga motorvärmarplatser (undersökte saken när jag flyttade hit också, men inget napp då).
Tyvärr så var närmast lediga plats ca 1,5 kilometer bort, vilket innebär (som telefonisten uttryckte det) att jag själv skulle behöva en motorvärmare innan jag var framme vid bilen. Och det håller ju inte.
Men så säger hon: "Jag hör att du kommer norrifrån, är inte bilarna vana vid kylan där uppe?"
Mitt svar: "Eh, nä, där fanns det motorvärmarplatser."

Bara att jaga vidare!

1 kommentar:

johanna jordgubbe sa...

sv; sorry för sent svar!
jag har ett recept på en mössa jag gillar! skall leta reda på det och lägga upp det med bild!! :)

hoppas det är så du tänkt dig bara.. hoppas jag hinner imorgon redan!