tisdag 13 oktober 2009

En vanlig tisdag, typ

Mina dagar är rätt tråkiga. Same old, same old. Kanske 2 timmar i skolan, träning varannan dag, någon enstaka fest osv.
Men idag har det hunnits med en hel del. Skola 10 till strax efter 14, hem och kliva av cykeln och sätta sig i bilen. Hade med mig bilnyckeln så brydde mig inte ens om att besöka lägenheten emellan.
Iväg till Gamla Linköping för att köpa ett glasrör till en gammal oljelampa i sommarstugan som mamma och pappa "lagt beställning" på.
Iväg till Biltema och inhandla en ny tuta som förhoppningsvis kommer kunna installeras imorgon förmiddag och därmed ge mig något att visa min frustration över linköpingsbornas underliga körförmåga med.
Och så Ica Maxi för veckohandling. Det blev inte så mycket i matväg då frysen är full med lådor, men frukost och tråk som tvättmedel ska man ju ha. Naturligtvis fick jag avstämning, men då fick jag ju vara glad över att handlingen var lagom lätthanterlig :P

Hemma igen strax efter 16 och då var det bara att fixa ett facebook-event för en filmkväll/tjejkväll som ska hållas här på torsdag kväll. Så smidigt att sköta det hela via facebook, när alla inte hinner ses på skolan med det schema vi har för tillfället.

Nu har jag hunnit läsa lite bloggar och tagit några djupa andetag. Dags att fixa lite middag (ja, jag ska faktisk laga mat idag: kyckling och ris med grönsaker och currysås) och sen ska jag avsluta mitt första stickningsprojekt :D

Inga kommentarer: