måndag 14 september 2009

Motarbetad

Efter 2 dagars vila var jag iväg på ett pumppass igår. Passet o torsdag gick riktigt tungt och kroppen var inte alls med. Tyvärr hade situationen inte förbättrats till igår. Det var precis som om att kroppen sa "Nä, jag vill inte vara med längre. Jag vill gå hem!" Och det är inte så roligt. Jag hade tänkt gå på ett Afro-pass nu ikväll, men jag struntar i det och tar en kväll i soffan med kurslitteraturen istället. Jag vill inte tvinga mig själv till att gå på träningen, för då är risken att jag tappar lusten helt. Man blir ju lite grinig också över att trots 3-4 pass i veckan de senaste 2-3 veckorna så har inte vågen rört sig ett dugg. Jag menar, lite borde man väl ha schockat kroppen? Jag kan ju inte ha byggt muskler i samma omfattning som man gjort av med annat? För tyvärr har jag lagt på mig mer än jag borde i sommar och nu är det ju dags att börja klämma sig i jeansen igen.
Jaja, imorgon förmidag har jag i alla fall tänkt att ta mig till Campushallen efter föreläsningen. Ett pumppass blir det och så tänkte jag faktiskt sola en liten stund innan. Lyxa lite :)

Nu ska jag ta och micra min matlåda som jag tagit fram som efter-träningen-middag och så får vi se hur mycket kroppen är emot att jag halvligger i soffan resten av kvällen :)

Inga kommentarer: