fredag 28 augusti 2009

Något positivt

Min förkylning är ännu värre idag. Har sovit drygt 10 timmar, men är fortfarande trött. Och så har jag vaknat under natten av att halsen gjort ont. Inte särskilt skoj!

Igår hade jag sådan tur att R kom hit och istället för att laga mat i korridorsköket så tog han med sig allt hit och lagade mat här så att jag också fick i mig lite middag :) Guld värt med sådana vänner!
Jag hade dessutom hämtat ut en digitalbox tidigare i veckan som alla i huset får av hyresvärden som R hjälpte mig installera igår kväll. Och det som är så himla bra för tillfället är det att jag har typ 150 kanaler gratis nu i 2 veckor eller något sånt. Perfekt för mig som bara ligger i soffan för tillfället! :D Och jag har dessutom långhelg, så jag kan ligga här och slappa hur mycket jag vill!

Jag ska försöka utföra ett uppdrag idag, eller kanske två. Besöka apoteket på våningen nedanför och inhandla lite förkylningsmedikamenter. Och innan dess borde jag nog ta mig en dusch.
Hur kommer det sig att man känner sig så mycket "kletigare" och ofräschare när man är förkyld?

Inga kommentarer: