söndag 7 juni 2009

Min nya sambo

Jag ska bara börja med att säga att jag tror att tentan i fredags gick rätt så bra, festen under kvällen blev väldigt lyckad (både förfesten här hemma + själva Sommar-X) och igår var jag lite lagom seg, men mådde inte dåligt. Mycket bra början på sommarlovet! :)

Men nu ska jag berätta om min nya sambo: tvn har varit min bästa vän under de senaste 2 månaderna och den tv som står här hemma är Rs. Och den har dessutom börjat protestera, då bilden numera är konstant randig. Jag hade letat begagnade tv-apparater och fick napp någon gång i mitten av april, men jag skulle få hämta tvn i slutet av maj, då hon skulle flytta. Visst, inga problem. Sista maj kommer och jag har fortfarande inte hört att jag kan hämta den, så jag hör av mig till henne och hon säger att hon vill ha kvar den till 12e juni. Vid det här läget är jag lite grinig. Och senare samma kväll hör hon av sig och säger att tvn precis lagt av. Sicken timing. Jag tror nog mer på att hon kom på att hon ville ha kvar tvn.
Så nu är istället min nya sambo på väg till mig och ska anlända på tisdag som det verkar.
Min nya, fina LG 32LH2000!
Jag tror vi kommer bli lyckliga tillsammans ;D

Inga kommentarer: