onsdag 20 maj 2009

Vad är problemet?

Jag halvsåg på ett underligt nyhetsinslag igår kväll när jag borstade tänderna. Det handlade om alla dessa offentligt urinerande män.
För det första är det helt otroligt att man tycker att det har ett så pass stort nyhetsvärde att det får ett eget inslag i TV4's 22-sändning.
För det andra: är det inte konstigt att det ens ska behöva vara ett problem? Varför kan inte folk bara ge fan i att pissa mitt i stan? Eller män rättare sagt.
För problemet är ju urinernade män som jag uppfattar det. Att de ställer sig och pissar vid husväggar, buskage och annat som ser ut att behöva revirmärkas. (Lite hundbeteende över det hela, tycker ni inte?)
Om nu kvinnor kan hålla sig och uppsöka en toalett, varför kan inte män göra samma sak? För att det är så enkelt att bara dra ner och pinka? För att de har pyttesmå blåsor? För att de vill visa upp sina apparater?
Jag fattar inte.
Nä, tills någon kan förklara för mig varför män måste pinka öppet i gathörn och förpesta morgonluften med stanken av piss tycker jag att de gott kan uppsöka toaletten innan de går hemifrån och uppmärksamma en full blåsa i god tid för att uppsöka en ny.

Inga kommentarer: