söndag 17 maj 2009

Underligt

Jag fick dubbelsängen såld idag. Väldigt snabbt och enkelt gick det att stuva in ekipaget i en hästtransport och i princip tömma mitt och R's f.d. sovrum. Så inatt blir det för mig att sova i gästsäng. Och då jag är en människa som tar väldigt mycket plats när jag sover, kom R på idén att jag kan ju sätta båda extrasängarna bredvid varandra. Så nu står det en dubbelsäng där igen.
Förhoppningsvis kommer jag att kunna hämta en 120's säng imorgon eller på tisdag så att man får sova i en riktig säng hemma i sitt eget sovrum igen.
Men nu ska jag sätta mig och tröstäta lite lösviktschoklad och tycka synd om mig själv.

4 kommentarer:

johanna jordgubbe sa...

sv; tror du får specificera dig lite :)
men som sagt.. det är underbart att vara singel!! ta vara på tiden och njut av dig själv!!

Anonym sa...

Hallå!!!
Inte skriva om LÖSGODIS när inte vi får äta detta.
Förresten så kommer jag snart att ha en hemsida, kommer nog att behöva lite hjälp av dig och R ang.denna. Ha det GÖTT.

Pappsen

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Rosa Hemmet sa...

Hello!

Vad underlig känsla med tältsängen som du skrev, men snart får du rå om dig själv i ditt nya egna hem. Jag vet hur det känns, ensamheten som du skriver om. Man känner sig vilse i pannkakan till en början, för man är så van att alltid behöva tänka på någon annan oxå, allt man ska göra kräver en viss planering och anpassning, men när man är ensam är det mesta bara att genomföra. Det känns tomt, till en början att inte alltid ha någon där, men man vänjer sig ganska snabbt. När jag blev singel efter en massa år av förhållande så tyckte jag det var jobbigt först, men sedan blev jag nästan för bekväm för att ha ett förhållande!
men visst är det jobbigt i början som sagt...
Skönt att ni är goda vänner iaf, det gör ju genast det hela något mindre jobbigt!