lördag 30 maj 2009

Underbara lördag!

Kan man säga annat när solen skiner och det är utlovad 23-25 gradig värme i 3 dagar framöver?
Frukosten är avklarad, så nu är planen att ta itu med lite nytta som disk och en prommis i spåret. Därefter tänker jag lägga en filt över armen, packa en påse med skolböcker, något skönlitterärt, en flaska med kallt vatten och lägga mig på gräsmattan utanför huset. Och fär tänker jag ligga tills R dyker upp och det är dags för oss att grilla. För det borde ju vara förbjudet att inte grilla på en dag som denna!

Igår så blev det ett besök på vårens sista Fredagspub med Malin. Trots sms till 10 personer blev det bara vi 2, då de flesta andra var bakis sedan dagen innan :P Mycket trevligt var det och nu köpte jag även äntligen ett Fredagspub-märke att sy fast på overallen. Jag tror nästan att jag måste ta med mig overallen när jag åker upp till Härnösand. Perfekta utomhusparty-outfiten! Det gör inget om man sölar på den, och blir det kallt framåt kvällen är det bara att dra på sig även överdelen. Ypperligt! Kanske något att satsa på till midsommar? ;)

Jag fick ett ryck härom kvällen och bakade vaniljbullar för första gången. De blev mycket goda, men en aning små, då de inte riktigt ville jäsa efter att jag fyllt dem med gegg :/ Men men, då kan man ju äta 2 istället ;) En vaniljbulle borde nog också få följa med i påsen ut på gräsmattan...

Inga kommentarer: