torsdag 28 maj 2009

Produktivt

Det här har varit en riktigt produktiv dag för min del.
Skola kl 8-11. Seminraium med redovisning av våra grupparbeten angående finanskrisen. Finns det något tråkigare ämne att drabbla om i 3 timmar, jag bara undrar?
Hem och plugga lite, R kom förbi över lunchen och lånade bilen en snabbis, lite mer plugg och så blev det en cykeltur till Hemköp för att inhandla ett par baktillbehör. NATURLIGTVIS började det regna när jag precis började trampa iväg, men jag hann inte bli så blöt innan jag var framme. När jag skulle börja trampa hemåt igen var det uppehåll, men när jag var halvvägs så kom regnet igen. Jättemysigt...
Hem, läsa klart det sista i kursboken, på med träningskläderna (då det var uppehåll och sol) och ut på en prommis i spåret. Och när jag är 2 minuter hemifrån börjar det regna igen. Så nu vägrar jag gå ut mer idag!

Jag sitter just nu och väntar på att mina vanlijbullar ska ha jäst klart så att jag kan få köra in dem i ugnen och hålla tummarna för att de inte bara läcker ut all gegga :P Det var inte det lättaste att "knyta ihop" fanskapen.
Så jag ser fram emot en kopp te och en bulle om ett tag till en film. Jag tror det blir The Reader.

En aning tråkigt inlägg, jag vet, men tyvärr har denna dag inte varit intressantare än så!

1 kommentar:

Helen sa...

Vad gott med vaniljbullar! Blev sugen på att baka får bli nästa helg kanske!