söndag 15 mars 2009

Trevlig shopping

R och jag tog en biltur till Tornby idag. Jag skulle bland annat få en ny cykelkorg då min gått sönder. Den är nu monterad och invigd under min cykeltur till träningen (3 dagar i rad, herregud vad bra jag är! Men nu blir det vila tills på tisdag.). Vi tog även en sväng in på Plantagen och köpte lite vårtecken, nämligen frön. Det blev sockerärtor, körsbärstomater och en vit blomtobak. Så nu ska det sås! :)
Det roligaste av allt var nog vår tripp till K-Rauta, där vi köpte tapeter till hallen! Vita med grå ränder i varierande tjocklek. Det kommer bli så snyggt! Det är både min och Rs premiär vad gäller tapetserande, men det ska nog gå bra. Nu ska jag bara ta itu med lite spackling och slipning först :) Tro om vi hinner fixa det innan födelsedagen...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sofia;
Hej Fia!
Tack för du ville berätta vad om dig och
Vad du uppskattar med min blogg. :)
Jag blir väldigt glad av att höra att du uppfattar
Den som varierande, för ibland kan jag känna att
Jag liksom ”snöar” in på vissa saker. Men så blir det ju
Ibland, som typ med mitt dekorplastande. ;) Men det blir
Väl så när något är så enkelt och kul att pyssla med? :)
Din blogg har jag redan besökt men gör gärna det igen. :)
Ha det bra!

/Malin Inspiration&design

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vad härligt det lät med cykeltur, längtar tills det blir barmark så man får hojja lite! :)

Fröer, det är kuligt, ska ni odla på balkongen eller? Gott med egenodlat!


Vi har lite svårt att odla på vår franska balkong, men jag får gotta er i vad ni andra odlar istället :)

Ha det fint bruden