tisdag 24 mars 2009

Snö ute, snö inne

I morse vaknade man upp till strålande solsken, 5 minusgrader och ett lagom tjockt snötäcke.
Vad är det här??! Var det inte vi som hade 8 plusgrader förra veckan?
Jag vill ju ha vår nu!
Jaja, det är ju fortfarande bara mars.

Och som om att det inte räcker med ett vitt puderlager ute, så har vi även ett i lägenheten. Operation Hall är officiellt påbörjad.
Igår slet jag tapeter som en idiot. Och på tal om idioter så kan man ju fundera på vad förra hyresgästen hade för sig med tapeterna egentligen. Överlappade fyrkanter lite överallt, lösa tapeter och slarv med att bara tapetsera runt saker som faktiskt går att skruva bort!
Jag säger inte att resultatet kommer bli superbt efter att R och jag är klara, men vi anstränger oss i alla fall! Spackla gjorde vi igår kväll och nu har jag stått och putsat i nästan en timme. Har en omgång kvar nu med finaste sandpapperet så får vi se hur resultatet ser ut efter det. Dammigt blir det i alla fall! Tacka vet jag ansiktsmask och skyddsglasögon!

Inga kommentarer: