måndag 9 mars 2009

Need new shoes!

Såhär lagom till födelsedagen (*blink blink*) verkar innehållet i min skogarderob gaddat ihop sig mot mig, då 3 par skor brakar ihop samtidigt. Ena paret är ett par supersköna stövletter vars klackar blivit förstörda bortom igenkännlighet. Om det ens skulle gå att klacka om dem (vilket jag betvivlar) så skulle det antagligen kosta mer än vad de gjorde i nypris, så nej, de får nog vandra vidare på egen hand.
Nästa par är ett par höga stövlar med halvhög klack. De har hängt med länge och på mycket skoj. Nu har dock båda stövlarna spruckit i en söm framtill och då de inte är gjorda i äkta skinn är de bara att kasta. Fråga mig inte hur jag lyckades med bedriften, men trasiga är de!
Par nummer 3 är mina underbara, svarta stövlar som jag köpte i höstas och använts väldigt, väldigt flitigt. Sulan är nu helt utnött framme vid tårna och den pyttelilla klack som fanns är helt "mosad". De kan användas ett tag till, men inte om det finns risk för dåligt väder eller i någon form av slask!
Så, dags för lite nya skoinköp kanske? Det sista paret måste i alla fall ersättas med något liknande!

299 kr resp 399 kr på Skopunkten (lite rejälare klack på dessa än på mina gamla!)

1 kommentar:

Anonym sa...

känner igen det där, ena dan HAR man skor - nästa är alla trasiga, skavda och skeva...