onsdag 18 februari 2009

På gång igen!

Tenta igår och kursstart idag. Här är det snabba puckar! Är det inte lite småsniket att man inte kan få en dag ledigt mellan tenta och kursstart? En chans att ladda batterierna eller i alla fall ta ett par djupa andetag.
Kursen känns riktigt tuff! Kalkylering och budgetering. 4 veckor med 3 examinationer, 10 föreläsningar, 5 övningstillfällen. Och ca 400 sidor lärobok + övningsbok. Här hinner man inte ha tråkigt! :P Som tur är så har jag egentligen läst denna kurs tidigare, via MiUn, då inbakat i kursen Externredovisning och ekonomistyrning, så förhoppningsvis går det här vägen!

Klockan är 13.30, så egentligen borde jag passa på att läsa lite nu innan R kommer hem (slutar 15). Vid 17 ska jag vandra vidare då jag ska till Jacky och co. för filmkväll och pizza. Sin City är det som står på programmet. Det blir nog en trevlig kväll. R får passa på att vräka sig i soffan och försöka vila upp sig från förkylningen. *puss på min sjuka älskling* Mig har den nästan övergett, förutom att jag är en aning täppt och snorig fortfarande.
Men nu: min orangea lärobok!

Inga kommentarer: