torsdag 5 februari 2009

Men gå normalt!

För ca 2 veckor sedan upptäckte jag något irriterande: jag går inte som jag brukar med det ben som jag skadade. Jag påpekade det hela lite försiktigt för R i morse när vi gick till skolan, för att se om han kunde se någon skillnad.

Jag: Du, jag tror att jag går snett med det här benet.
R : Ja, det gör du! Du slänger ju utåt med benet!

Ursäkta mig, men så jäkla illa är det inte! Jag förstår inte riktigt hur det går till bara. Jag belastar ju som vanligt på benet. Min gissning är att det kan bero på det en aning uttöjda ledbandet (=inte lika stabilt som tidigare) eller att det kan ha något med korsbandet att göra, då det ska "hålla fast" knät. Men om det är korsbandet så ska det påverka framåt/bakåt, inte åt sidan.
Jaja, knepigt är det. Och irriterande. Så nu är det fullt fokus som gäller vid varje steg för att försöka komma fram till vad skillnaden beror på! :D

Inga kommentarer: