tisdag 3 februari 2009

Falskt självförtroende

Jag är precis hemkommen från kören och jag kan bara konstatera att sjunga i kör framkallar en övertro på sin egen förmåga :) För när man är många, som sjunger någorlunda lika, och några till och med kan ta rena toner, så luras man att tro att man är en av dem. Vilket jag mycket väl vet att jag inte är! Men när man är uppfylld av den där jag-kan-känslan så får man vara tacksam över att man är ensam i bilen hem då man inbillar sig att man kan sjunga med i allt! Och på de ca 7 kilometrarna och 8 rödljusen så hinner man med ett par låtar!

Nu är jag torr i halsen och väldigt sugen på den semla som ska ätas sedan när R kommer hem från klättringen (självklart får vi varsin!).

2 kommentarer:

Helen sa...

Vad himla kul att sjunga i kör, det skulle jag också vilja! Men jag skulle bli exakt som du, tro att jag är värsta sångfågeln!

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Kul med kör, kom och tänka på när jag sökte till kören på högstadiet och jag fick provsjunga. När jag var klar så frågade de mig om jag var sjuk med tanke på sången. Jag harklade mig lite o sa att jag var förkyld. (Fast jag var frisk som en nötkärna;) De sa att jag skulle komma tillbka när jag blev frisk. Må tro jag aldrig satte min fot dit igen? HAHA. Ja men det var lite taskit tycker jag, för i en kör kan man ju göra som dig, sjunga med och låta de andra sjunga vackert ;) men jag tror nog att du kan du med!