måndag 15 december 2008

Nedräkningen har startat!

Nu är det inte länge kvar till jul! :) NEdräkningen är i full gång med hjälp av chokladkalendern från mamma och pirret i magen börjar också göra sig påmint :)
Den här veckan går jag och R på jullov, närmare bestämt på torsdag. Det sista vi gör den dagen är att skriva varsin tenta mellan 14 och 19, så en hel del tid fram tills dess kommer att spenderas med böcker och diverse föreläsningsunderlag. Jag har ingen aning om hur denna tenta kommer att gå, men omtentan är inte förrän i februari, så julen behöver inte bli förstörd på grund av en misslyckad tenta!

R har begett sig till skolan för att plugga medans jag sitter hemma. Nu är det nog dags för en dusch så att man är fräsch inför detta års sista lektion som äger rum mellan 13 och 15 i eftermiddag. Och ikväll ska vi handla en massa julmat! :) Ja, sådant som håller sig. Så att man slipper få resterna nästa vecka.

På återseende!

2 kommentarer:

Helen sa...

Önskar att jag fått en chokladkalender av min mamma! Nu är det bara barnen som får och jag gjorde ju en till maken.Alltså är det bara jag som är utan!! Jätteorättvist, måste genast försöka få till lite skuldkänslor hos maken.

Rosa Hemmet sa...

Låter som att ni har det ni gör! Hur blev tvålen? *nyfiken* En del julklappar blev det allt ändå ;)