onsdag 5 november 2008

Vill inte mer!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: det är inte roligt att tentaplugga!
Igår var jag riktigt duktig, idag har jag suttit drygt en timme än så länge. Och det är SÅ tråkigt! Tenta på fredag mellan 14 och 19. Det ser jag verkligen fram emot... Svårt att säga hur det kommer att gå. Tentan är i Externredovisning, så jag har lite kött på benen sedan tidigare, men det jag har läst tidigare och det jag läser nu fokuserar på så olika saker, så man blir en aning förvirrad! Resultatet på min tenta kommer helt bero på vad det är för typ av uppgifter i den. Vanlig bokföring är inga problem. Motivera händelseförlopp och få rätt på en massa sant/falskt-frågor kan gå sämre! Och jag tar hellre flera mindre uppgifter än att upprätta ett helt bokslut!

Jaja, jag ska iväg och träna i eftermiddag också. Det kan bli skönt att få släppa plugget totalt. Statusen för mitt ben känns ganska oförändrad, men jag hoppas att träningen gör någon nytta!

Nej, jag ska kanske ta och se efter om de lagt ut någon övningstenta!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag lider med dig! Det bästa med att jobba är att man inte behöver tentaplugga!
Ja, visst är det helkonstigt?! Om jag inte gör något annat än ligger i soffan alt sängen, hur kan det då bli jättestökigt här hemma? Det värsta är att jag känner mig än sjukare när det är så stökigt, så jag ska ta och försöka städa lite, det är ju inte bra att ligga för mycket heller. Och sedan ska jag belöna mig med fruktsallad!