måndag 10 november 2008

Ny vecka igen!

Så var det dags att ta itu med yterligare en måndag. Igen. Herregud, det är snart mitten på november! Vart har tiden tagit vägen!? Har vi redan bott i Linkan i 4,5 månader? Det är ju galet!

Den här måndagen började i alla fall tidigt. Uppstigning kl 7, då taxin skulle hämta mig 7.50. Passade på att gå på gymmet för lite sjukgymnastik innan föreläsningen kl 10. Det var dags för en ny kurs igen (den 4e på civilekonomprogrammet), Introduktion i nationalekonomi. Jag har läst totalt 30 hp redan i nationalekonomi redan, så detta borde gå rätt smidigt. Jag tycker dock att det är ett väldigt svårt och (väldigt) ointressant ämne, så jag tänkte att det kanske kan gå bättre denna gång! Förståelse skadar aldrig! :)
Föreläsningen pågick till 13, därefter taxi hem till en lunch bestående av nudlar och Oprah på 3an :)

Vi har jätteknepigt väder idag! Det stormar och är soligt om vartannat! Och då snackar vi snabba omslag på 5 minuter! Ena studen regnar det och blåser så att jag är orolig för att fönstren ska gå sönder, men nu lyser solen, om än med en mörkgrå himmel som bakgrund. Tur att jag inte behöver gå ut mer idag! :)

Nu kom R hem, så dags att ge honom lite uppmärksamhet! :)

1 kommentar:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Låter som att du har mycket på gång om dagarna, hoppas dock att du snart slipper kryckorna så du blir lite friare och inte behöver skjuss överallt :) ha det bra tjejen!