onsdag 29 oktober 2008

Äntligen information (typ)

Idag har jag då varit på återbesök hos Universitetssjukhuset. Klockan 8 skulle jag infinna mig på röntgen. Där fick jag komma in runt 8.20 (det stod på kallelsen att jag skulle ta bilder någon gång mellan 8 och 8.40, så där höll de tiden!). Jag fick sitta kvar en stund efteråt för att läkarna skulle se om bilderna blev bra, så strax före 9 gick R och jag iväg och fikade. R bjöd på winerbröd :) 10.05 hade jag tid hos ortopeden. 10.25 blev jag inropad. Till att sitta i enkorridor istället för väntrummet. Där satt jag till 10.55 innan man hade tid med mig. Där fick jag se var sprickan är, vilket är längst upp på ett ben på utsidan av mitt högra smalben. Där jag inte ens haft ont! Jag har ju ont på insidan! Det är tydligen ett ledband som spökar. Det har blivit utdraget, så jag är överrörlig på insidan av knät.
Enligt läkaren kommer jag inte vara återställd på i alla fall 6 veckor och har nu fått intyg på att få åka taxi till/från skolan i en månad. Inget ont som inte har något gott med sig! :P
För att få ordning på benet ska jag träffa en sjukgymnast. Jag ska kontakta Campushallen, där jag har mitt gymkort, så att de kan vis amig exakt vilka maskiner och övningar osv som jag kan använda. Så ännu är denna cirkus inte över.

Sedan jag kom hem har vi jobbat med vårt grupparbete, så jag glömde ringa Folksam för att ordna med taxin, men men... Jag behöver ingen skjuts förrän på måndag. Och därefter på fredag.

Nu vill jag ha mat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur har du skadat benet? Trist att det ska ta sådan tid innan det blir bra igen :(

Ser på din presentation att du kommer från H-san. Där har jag pluggat en hel del, fast bara på distans, så jag behövde inte åka dit så ofta.