onsdag 22 oktober 2008

Klanigt, klantigare, klantigast

Min närvaro på overallsinvigningen blev inte särskilt långvarig igår. Efter ca 2,5 timme hoppar jag i en stor vattenpöl, i ett försök att skita ner min overall lite till, och den var lite lerigare i botten än vad jag tänkt. Mitt högra knä vrids och jag blir släpad genom skogen tills jag blir upphämtad med bil. Så i ett sopsäcks-inklätt baksäte blir jag inskjutsad till akuten där jag sitter i 3 timmar innan det konstateras att jag fått en spricka i vadbenet. Så nu går jag på kryckor och smärtstillande! Jag skulle tydligen räkna med att ha ont i 3 veckor :( Ortopeden ringde dessutom nu på morgonen och sa att det går in ett ledband precis där jag har sprickan, så jag kommer bli kallad på koll om 7-10 dagar för att kolla så att det läker som det ska.
Just nu är knät svullet och jag kan inte räta ut knät utan att det gör alldeles för ont. Jag har dessutom bara kunnat sova på rygg med en kudde i knävecket. Med andra ord: inte särskilt gott. Jag sover ALLTID på sidan!
Nu måste jag fundera hur jag ska kunna ta mig i och ur badkaret för att duscha. Jag måste få av mig leran och lukten från de lekar jag hann med igår :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Stackars dig! Låter inte alls kul juh...

Anonym sa...

Ajajajaj.....
Krya på dig hörrö!

Ja, nu är du lite kändis på skolan efter incidenten.