måndag 22 september 2008

Rensa och vara duktig!

R och jag var väldigt effektiva igår! Vi gjorde en lång lista och lyckades stryka allt utom 2 oviktiga saker. Vi hann bland annat med städning av badrummen, vikning av tvätt, baka chokladkaka (blev riktigt lyckad) och det viktigaste av allt var nog rensing i vårt förråd! Mamma och pappa kommer att ha med sig vinterdäcken till vår bil i helgen och då måste vi ju ha plats för dem, så det var bara att ta itu med allt som stuvats in i förrådet under flytten. Nu finns där gott om plats för däcken :)
Vi fick även upp ett par hyllor och så som stått inne i köket och drällt och så bökade jag lite med gardiner till köket och datarummet. Gardinerna var ju det jävligaste. De gardiner jag tänkt till köket passade inte alls, så de fönstrena är fortfarande tomma (behöver en kappa dit) och gardinerna som sattes upp i datarummet är jättefina panellängder, men alldeles för korta! Jag måste fixa gardiner när jag fått pengar från csn! :)
Men nu är det måndag och nya friska tag!

Inga kommentarer: