måndag 8 september 2008

Jag försöker!

Jag försöker verkligen göra någon nytta nu när jag är hemma hela dagen, men det tar stopp! Jag har tappat lusten lite. Det kanske har en del med vädret att göra också. Vi är inne på nummer 4 (tror jag) av regn och grå himmel utan något spår av sol.
Jag har diskat undan, plockat lite, rensat i lite skolpapper, "möblerat om" min pysselhörna, men jag är jätterastlös! Och nu kom inte R hem på lunchen heller, han hann inte, så honom ser jag först efter 19 ikväll. Just nu känns det som om att jag går runt och väntar på att få äta min lunch (tänkte hålla lite på den eftersom det blir så sen middag), titta på Oprah och därefter åka till skolan.
Jag vill göra något som ger synligt resultat! Badrummen städade jag igår och R dammsög, så det behövs inte... Känns omständigt att dra igång något större pyssel, borra upp några hyllor på väggen kan jag inte göra själv... Frustration kallas detta gott folk, frustration!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va fasen har du inget du kan spraya lite då?? Hos mej finns tusen saker att göra men känner oxå som du ibland. Borde sätta igång att fortsätta måla mina lister men ska jobba ett långpass i morgon så jag tror jag softar resten av dagen. Men vi får se om jag får ett ryck sen.

Ha det så gött!!

Fröken Fräken sa...

Här är det också frustration - sitta på jobbet när et är soligt ute och man har massor av ideer som man vill genomföra därhemma! Har tygtryck på gång och det kliar i fingrarna!!

Ja, det är tydligen en tolkningsfråga det där om man är sjuk eller inte...hm..

Anna sa...

BAKA!!! Det är kanon när man är rastlös =) Kraaam

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Men vad härligt med slappa tid tänker jag, men det verkar inte du tycka riktigt! ;) Ibland är man ju rastlös, i know how it is.. Just nu ´försöker jag hitta energi för att ta tag i saker o tng.. skicka över lite energi så skickar jag lite lathet! ;)