fredag 22 augusti 2008

Stress, stress, mera stress!

Jag är lika förkyld idag som igår, men jag tror inte att det är värre (tack och lov). Jag fick sovmorgon till 9 och därefter var det bara att göra frukost och ta tag i lite uppfräschning här hemma. En massa disk har hunnit samlas på diskbänken då varken R eller jag haft tid att ta itu med den och så är det allmänt stökigt. Men jag blev tvungen att ta tag i det då svärmor med bekant kommer att åka förbi osss om ett tag på deras väg till Borås för att para en av hundarna. Hon har inte sett vår lägenhet ännu, så man vill ju visa den från ett vettig sida. Nu har jag gjort det jag orkar. R har kommit hem och servat mig med alvedon och näsdukar och nu håller han på med en bulgursallad som vi tänkte bjuda sällskapet på när de anländer.

Ekonomisittning ikväll. Dags att försöka göra sig snygg. Det blir nog ingen lång kväll för mig, utan jag stannar nog bara över själva middagen och skippar disco-delen. Hatar att vara förkyld. Snorig, febrig, hostar och har rejäla lock för öronen. Men värre är det för mamma som har dubbelsidig öroninflammation och ändå jobbar. Sådant är bara dumt.

Nu kryar vi på oss allihop!

Inga kommentarer: