fredag 22 augusti 2008

Snart redo!

Svärmor med bekant och und i höglöp har varit här. Vi bjöd dem på lunch bestående av bulgursallad och grillad kyckling. Det hela verkar ha blivit väldigt uppslattat. Det blev ett ganska kort besök då de skulle vidare och R skulle tillbaka till skolan. Sedan dess har jag suttit och haft lite mindre panik inför termafesten, men nu känns det bättre! Jag har (äntligen) fått tag i en butik som säljer svarta afroperuker till ett rimligt pris, så dit ska jag imorgon. Jag har dessutom kommit på en byxidé som jag börjat böka med, men jag ska försöka ta tag i det hela ytterligare imorgon. Om de har öppet tänkte jag även ta en tur till Myrorna för att se om de har någon rolig överdel.
Nu är det dags för mig att ställa mig i duschen och skrubba av lite förkylning, fixa håret (får se om det blir tuppkam eller icke-tuppkam ikväll), ta på mig linser (inte så skönt när man är förkyld), sminka mig och vänta på att R dyker upp och skjutsar mig till fördrinken. Undra om jag ska lyssna på Takida under tiden? I och för sig kanske jag inte hör så mycket med mina superlock i öronen.
Det kommer kanske inte bi så roligt för den stackare som får mig till bordsdam ikväll; har världens mest igentäppta näsa och låter därefter, hostar och kommer inte höra mycket av konversationen. Och så kommer jag att vara jättetrött. Jaja, jag satsar på att vara snygg istället :D

3 kommentarer:

Helen sa...

Ha det så kul ikväll. Hoppas att i får se din outfit du ska ha på temafesten

Anonym sa...

Har du fått tröjan idag?

Fröken Fräken sa...

Det känns ju lite konstigt att säga till någon som ska på fest att det gäller att härda ut.. men jag tänker ju naturligtvis på förkylningen. Väntar med spänning på rapport om outfiten. Själv hittade jag snygga tyger på Kupan idag, men nog inget för kläder..