lördag 2 augusti 2008

Dags att summera

Som jag skrivit flera gånger tidigare har det varit 2 hektiska veckor för R och mig, men nu är de över och jag tänkte försöka summera det hela.

Måndag 21 juli packade R och jag lillbilen vår för vår 65 mil långa resa hem till Härnösand. Pissväder var det i stort sett hela vägen. Vid Gävle blixtrade det och regnet öste ner som om himlen var öppen. Då gick det inte fort på motorvägen vill jag lova! Vi åkte ca 10.30 från Linköping och var framme i Härnösand runt 18.30. Då hade vi även stannat för middag i Sundsvall. Så resan klarar man av på 7-8 timmar. En aning drygt, men det går ju! Och lilla Bettan gick som ett spjut :)

Dagarna i Härnösand fylldes med luncher med diverse sällskap och umgänge med båda våra familjer. Och så skulle det ju fixas för pappas 50 årskalas :) Festen ägde rum på fredagen och blev väldigt lyckad! Vi var runt 35 pers som åt grillat i partytältet runt pappas 4,5 meter långa egenhändigt ihopsnickrade långbord och vissa av oss satt utanför. Vi åt, drack, lyssnade på trubadurer och åt lite till. Allt till det perfekta sommarvädret!

När det började bli lite kyligt och halva sällskapet droppade av så samlades vi tappra under tälttaket och fortsatte festen tills vi inte klarade av myggen längre. Jag lyckades få 38 myggbett! Det blev ett par jobbiga nätter efter detta, men det var det värt. Helmysig fest!

Inga kommentarer: