torsdag 3 juli 2008

Väntar på svar

Skickade ett mail i morse med bilder på tapetskador som tillfogats av förra hyresgästens katter, så att inte vi får stå för något som våra katter inte gjort. De skadorna stod nämligen inte med i besiktningsprotokollet.
Jag skickade även med bilder på några av de "udda" färgval som pryder några av väggarna här i lägenheten, samt en bild på att tapeterna i köket hänger löst. Så nu väntar vi på svar så att vi kan ta och måla lite :) Kök, lilla badrummet samt sovrummet står på listan. Det kommer bli så fint!

Idag hade vi tänkt ta en snabbis på Biltema, men det blev ett längre besök på Biltema, Jula, PC City samt lunch på Max :) Det hela resulterade i klädgalgar (då jag hade lite mer kläder än galgar), fönsterhakar så att vi kan vädra i alla rum, en verktygslåda, domkraft, elektrisk grill (så att vi kan grilla även på denna balkong) och så kikade vi på kabelkanaler, så att vi kan gömma alla sladdar mellan datorn och tvn när det väl beger sig att vi snygga till dem :)
Tänk vad mycket skoj det finns att köpa! :)

Nä, nu tror jag att jag ska ta mig an ett miniprojekt medans R diskar, nämligen putsa och måla om en liten hylla som sitter på lilltoan. Därefter blir det att laga köttfärssås och pasta till middag.

1 kommentar:

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Ja det låter som en bra idé att ta tag i på en gång så att ni inte får skulden för skadorna! Har ni bofond på eran lägenhet som ni får renovera ifrån? Ha det grejt! kram