tisdag 15 juli 2008

Svårt att sova

Jag har haft lite sömnsvårigheter inatt. Detta på grund av våra grannar, en ensamstående mamma och hennes tonårsson (om han inte gått förbi tonåren). De började bråka strax före 24 och efter ca en halvtimme blir det ett fasla liv i trapphuset och när jag tittade ut genom titthålet i dörren så visar det sig att sonen låst ut sin mamma. Och där sitter hon på översta trappsteget medans hennes son skriker åt henne för fulla muggar genom brevinkastet.
Till slut ger jag upp och ringer störningsjouren i området = Securitas. De ska skicka en väktare. Innan denne hinner anlända blir mamman insläppt då en granne på nedervåningen dyker upp i trapphuset och säger att hon ska ringa polisen. Sonen släpper alltså in mamman men sticker sedan ut huvudet och skriker åt nämnda granne att hon ska sköta sitt. Bråket fortsätter inne i lägenheten, men slutar 5 min innan Securitas anländer. Och vilket ingripande de gjorde då! Stack upp huvudet i trapphuset och gick igen. Tack för den...
Ringde Graflunds i morse och frågade om de inte borde gjort något mer, men de får tydligen göra som de vill när de inte hör något.
Jaja, jag hoppas bara att de håller sig lugna ett tag nu. Det stör nattsömnen.

Inga kommentarer: