lördag 19 juli 2008

Lördag

Tiden går lite väl snabbt, lördag igen. Bara 2 dagar kvar tills vi åker hem till Härnösand. Åker på måndag och återvänder till Linköping på söndag, då med sällskap av min lillebror och R's lillasyster. De ska bo hos oss till fredagen därpå. Så vi kommer ha fullt upp framöver :)
Naledningen till hemkomsten är främst att min pappa fyller 50 och så fyller mamma år några dagar innan. Så vi åker hem för att gå på fest helt enkelt :)

Allt detta gör att R och jag har bråda dagar nu att få så mycket som möjligt klart här hemma. Man vill ju inte ta hem besök till ett halvfärdigt hem! Det mesta är lull-lull som ska fixas, men vi har även en stor punkt på vår lista, nämligen möbleringen i vardagsrummet. Jag får ingen bra snilleblixt! Jag vill ju inte ha precis som vi hade i förra lägenheten (då rummet är i princip likadant, bara lite större), men vi är väldigt styrda i möbleringen av vårt gigantiska högtalarsystem. Två stora fronthögtalare som måste stå inom ett visst avstånd till tvn, subwoofer och bakhögtalarna. En aning frustrerande när man ska möblera, men underbart när man ser på film :)

På tal om film, R och jag ska nog göra vårt premiärbesök på biografen här i Linköping ikväll. Hancock blir det då i så fall. Ser jag verkligen fram emot!
Någon annan som ska göra något trevligt denna dag?

2 kommentarer:

Anna sa...

OOO najs =) Jag ska åka båt med brorsan i solen, underbart! Kram

Fröken Fräken sa...

Vad roligt att åka hemåt igen! Och en massa festligheter samtidigt.

Ja, att skruva loss en kökslucka är ett snabbt sätt att skapa sig lite öppna hyllor och kanske visa upp lite saker. Jag tycker inte alls att det är något problem med att hålla ordning.