tisdag 29 juli 2008

Jag lever!

Jag måste bara ge ifrån mig ett litet livstecken efter att ha haft en liten oplanerad bloggpaus. Det har varit lite mycket nu på sistone då vi varit uppe i Härnösand och med oss tillbaka hade vi 2 småsyskon, så dagarna fylls med annat! :)
Vi kom tillbaka till Linköping i söndags, efter en tugg bilfärd i högsommarvärme i en lite 2-dörrars peugot utan AC. Trångt och varmt, men det gick :)
Gårdagen spenderade vi i Tornby centrum, vilket även det sög musten ur oss, så det blev en lugn kväll igår. Idag hade vi tänkt ha en slappdag, men den blev inte så slapp. Vi åkte iväg till Tinnerbäcksbadet och deras konstgjorda sjö (kanon!) och därefter tog vi en liten biltur till Ljungsbro och handlade billigt godis på Cloetta. Nu sitter vi allihop nyduschade och pustar ut (förutom R som dammsuger) och samlar kraft för att ta oss till kina-restaurangen i närheten och äta middag. 21.30 ska vi gå på bio, närmare bestämt nya Batman, The dark night. Den är rätt lång och slutar inte förrän 24, men vi är ju lediga :) Vi hinner inte med den föreställning som börjar 18.00.

Imorgon blir det utflykt igen. Denna gång till Kolmården. Ska bli häftigt! Jag har aldrig varit där. Så bäst att se till att kameran är laddad :) Väl där ska vi även sammanstråla med en av R's bröder, hans sambo och deras lille son, så vi blir ett gäng. Härligt härligt!

Torsdag tänkte vi utforska centrum tillsammans. Göra slut på sista fickpengarna innan småsyskonen ska hem :)
Fredag åker lillebror och R's lillasyster hem. Mamma kommer sitta hemma och oroa sig för att allt går bra på tåget, men det tror jag är obefogat. Blir nog bra det där!
Nu ska jag sällskapa med herrskapet i soffan. Återkommer längre fram med bilder på dittan och dattan!

Inga kommentarer: