söndag 13 juli 2008

Cleaning day!

Idag är det söndag, vilodagen. Och på vilket bättre sätt kan man hedra detta än genom att städa? IDag är det dammsugning, badrumsstädning och golvtorkning. R dammsuger och jag tar resten :) Jag hatar verkligen att dammsuga! Då städning inte är någon av mina favoritsysslor så kan man ju i alla fall liva upp det hela lite genom att lyssna på en ljudbok under tiden.
Förutom detta så ska både R och jag friseras. R chockade mig igår genom att raka bort sitt skägg och nu ska resten av huvudbehåringen tydligen också väck.
Förhoppningsvis kommer vi även ut på en promenad under dagen. Vi har tänkt undersöka det 2,5 km spår som finns i närheten (finns även 5 km, men det tar vi en annan dag).
Eventuellt ska jag även börja sy den skoförvaring som vi ska ha i hallen. Vi har sådana puckade mått på garderoberna, så de inredningar vi hittar passar inte! Då får man vara lite kreativ :)
Och så ska jag försöka påta på lite mer med det sånghäfte jag påbörjade igår inför 50 årsfesten. Känns riktigt roligt nu när man väl kommit igång!

Vad gör ni andra under denna vilodag?

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag är ju rätt omusikalisk.. ä-hum.. men jag tror väl på en glad blandning av låtar, som inte går för högt, då brukar de flesta kunna sjunga med. Vad har födelsedags"barnen" för favoritlåtar? Går det att ta något därifrån eller med hänvisning till deras intressen? Hade det varit till min pappa hade jag lagt in "Man ska ha husvagn" :-)