måndag 23 juni 2008

Slutspurt

Sista veckan i Härnösand.
Lite knepigt känns det allt. Det slog mig igår när man skulle försöka sova.

Mycket i lägenheten är nerpackat, lådor och säckar här och var, inga gardiner i fönstren. Nu är det på riktigt.
Självklart ser jag fram emot flytten och allt vad den innebär, men konstigt vore det om det inte kändes lite jobbigt att lämna den stad man bott i under hela sitt liv.

Fönsterputsning och tapetlagning stog på schemat igår och gick rätt smärtfritt.
Ett förråd med möbler som ska hämtas upp ikväll tömdes också för att underlätta lastning. Även ett vitrinskåp i glas lyckades vi montera isär och packa utan några missöden. Vi får se hur helt det är på lördag eftermiddag.

Ikväll så kommer släpvagnen, så då kan vi börja lasta ut lådor ur lägenheten. Det ska bli skönt. Få lite yta att röra sig på och så kan man börja städa på riktigt.

Packa och städa, det är det som gäller nu. Jag jobbar 7-16 alla dagar utom fredag då jag har tagit halvdag. Träning ikväll och på tisdag har jag också. Ja, det är sista veckan, nej, jag tänker inte skita i träningen. R är hemma hela dagarna, så det ska inte spela någon roll om jag är borta 1,5 timme. Lite tid att släppa ut aggressioner måste man få ha.
Jag har skrivit en veckoplanering nu så att vi vet när saker ska göras (surprise), så läget bör vara under kontroll. Vi får se på fredag hur rätt jag hade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mycket som ska göras inför en flytt, mer än man tror.

Malin sa...

Jag kollade upp det nu. Jag hade tagit ledigt men däremot är det ju gatufesten med start på onsdagen nästa vecka var ingen bra vecka. :)