söndag 22 juni 2008

Midsommar

Så var midsommar över för denna gång. En otroligt lyckad sådan måste jag säga! Själv gick jag och lade mig 3.40, R kom in vid 4 och jag vet att 2 tappra höll ut ungefär till 5.

R och jag anlände ut till stugan vid 13 på fredag eftermiddag med en FULLPACKAD bil. Nu lyste solen för fullt vilket var en klar förbättring mot det regn som föll när vi klev upp. Väl där så hittar vi ingennyckel... R ringer sin pappa som säger att de var där igår och råkat ta med sig nyckeln hem. Vilket han även upptäckte då på torsdagen, men vi underrättades inte om saken. Så vi sitter där till 14 innan vi får någon nyckel och kan börja förbereda festen. Som tur är så har de en matkällare som vi kunde ställa in maten i.

Folk började droppa in närmare 15. Mingel, myspys, musiklyssning och första cidern/ölen är de aktiviteter som vi ägnar oss åt. Vi hade tagit med min gammstereo, högtalare samt bärbara datorn och kopplat ihop dem, så vi hade en hyfsad stereoanlägging.

Vid 17 startar vi grillarna. 4 stycken närmare bestämt :) För vår del blev det marinerad fläskfilé, sallad och pommes. Det är ju så gott att grilla!

Ett par sånger blev det också, bland annat Ja må du leva för vår kompis Dexxa som fyllde 24 denna dag. Han fick även en liten present, bestående av en Pez-gubbe smat påfyllning :D


Efter maten så slappade vi och umgicks. De flesta gick ner till havet en sväng, så att jag och ett par till kunde ägna oss åt bortstädning = slänga allt i sopsäckar. Älska engångsartiklar!


När alla väl var samlade igen var det dags för 5-kamp. De grenar som avhandlades var:
  • rodd
  • stafett med potatis
  • dragkamp
  • säckhoppning (vilken blev ett kaos, då det var så kassa säckar)
  • trebens-stafett
Mycket roligt och jäklar vad folk blev tävlingsinriktade! Hugaligen! Många fula tricks!


När alla lugnat ner sig igen så var det dags att äta den tårta som Marie gjort. Jordgubbstårta med marängbotten. Den gick åt snabbt vill jag lova!
Resten av kvällen var det fri lek. Vilket innebar alkohol, musik, dans och skitsnack :)

Vi var runt 15 pers som sov över. Ett par drig tidigt, andra var inte kapabla till detta. R och jag var sega, men mådde rätt bra. Andra fick besöka skogen för att göra sig av med lite gifter från gårdagen :)
R och jag åkte hem vid 14.30 och lämnade då 3 pojkar vars chaufför inte var kapabel att köra än på ett tag. Han klev upp 13.30 :)
Resten av midsommardagen spenderades hemma i lugn och ro och med bakis mat.

Hoppas ni andra haft en UNDERBAR midsommar!

4 kommentarer:

ROSA E OLIVIER sa...

Piú giú, in fondo alla Tuscolana...!?...passavo per un saluto!

Anonym sa...

haha, jag känner mig lite utpekad i det du skrev i slutet :P

Roligt att se lite bilder. Lägger upp mina bilder sen!

Anonym sa...

Mysig midsommar!

Fia sa...

Sunq: du var inte ensam. Joel besökte också skogen :) Och klev tydligen i din "pöl" :D

Linda: det var kanon!