onsdag 25 juni 2008

Flyttbestyr


Igår var nästan hela familjen iväg och tränade. R följde med mig och mamma på pumpen och lillebror styrketränade under tiden.
Samling därefter hemma hos oss där det blev smoothie och flyttpackning.

Mamma och jag fyllde några lådor, med ljus och annat småkrafs och en hel del från köket. Det gick i ett huj! Tyvärr blev jag rätt trött och slut och snäste lite åt mamma på slutet (förlåt mamma!). Men jag är jätteglad över hjälpen!

Ikväll ska R och jag börja lasta släpvagnen. Det kommer nog gå rätt bra. Det är nog bra att det bara är vi två som bär den här första svängen, då det annars skulle bli trångt med 5 pers i skytteltrafik :)
Jag ska även packa kläder och så ska resterande husgeråd packas ner. Skulle tippa på att det blir matlåda till middag imorgon och att det blir skräpmat på fredag. Lite disk på så sätt :D

Sista tvättiden äger rum idag också. Och så ska svärföräldrarna komma och hämta vår soffa. Så ingen soffa att pusta ut i ikväll.

För att sammanfatta detta hoppas jag att det mesta som ska ner i lådor blir klart idag, så att vi kan ta lite städning imorgon. Badrum och kök i alla fall. Jag jobbar bara halvdag på fredag, så då hinner vi med en hel del städning också innan lastbilen ska hämtas kl 19.

Ja, det är väl såhär livet ser ut för tillfället :)

Inga kommentarer: