onsdag 11 juni 2008

Dumförklarar oss själva

Varje gång jag berättar om vår flytt till Linköping och jag hör orden som kommer ur min mun så tycker jag att jag dumförklarar mig själv. Ingenting låter vettigt!

X: Så ni ska flytta från stan?
Jag: Ja, till Linköping.
X: Oj, det blir en lång flytt.
Jag: Jo, och den ska klaras av på en helg. Och vi har inte ens sett lägenheten i verkligheten.
X: ... Ok, ni skulle läsa där nere va?
Jag: Ja, både jag och R har sökt in på program.
X: Jaha! När får ni besked då?
Jag: Någon gång mellan 15e och 25e juli.
X: Så sent, men när flyttar ni då?
Jag: 28e juni.
X: Men vad gör ni om ni inte kommer in då?
Jag: Jag vet inte, försöker väl hitta något jobb. Vi har pengar så vi klarar oss till i september utan problem.
X: Så om jag fattar dig rätt nu ska ni alltså flytta till Linköping till en lägenhet ni inte har sett, utan att ni vet om ni kommit in på skolan, utan jobb och utan att ni känner en själ i stan?
Jag: Jo, det är nog allt...

Låter man som en rationell människa?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man tackar, vad kul att du tyckte det!Hur hittade du t min blogg om man får vara nyfiken.
Jag tycker ju helt klart att du skall vara med i mina tävlingar nu=)
Glitter & Glamour tävlingen o Kitsch tävlingen med PMS tema.
Kom igen,hihi

Anonym sa...

Ok,kul...o så diggade du min blogg det är ju ännu bättre;)
Var nu med i tävlingarna*flinar*
Jag tycker givetvis det e kul när så många som möjligt är med=)

Malin sa...

haha, I´m only saying God luck, have fun. :]

Anna sa...

Nja låter inte så smart men även solen har ju sina mörka sidor =) Det blir nog bra =)