torsdag 29 maj 2008

Vårruset

Igår var det Vårruset. Vi var 8 tjejer från kontoret som skulle åka samt 3 supportrar av det motsatta könet.
Vädret var helt perfekt, humöret var på topp och knästödet på!
Jag och ett par till hade tänkt att bara gå runt dessa 5 km. Och det gick ju bra. De första 2 km. Då var det ju dessutom så pass packat med folk att du inte kunde ta ut stegen riktigt med risk för att kliva folk på hälarna. Men sedan så blev det att vi joggade förbi några lite då och då för att komma till en ny lucka och rätt var det var så joggade vi längre sträckor. Det var jobbigt, det var trångt, men jäkligt roligt!
Jag kom i mål på 41.58 min (jag tror att vi kom iväg i andra starten och inte tredje då det annars ska bort 5 min till).

Framför och bakom oss i startfältet


Peter Siepen var där och höll i hela folkfesten


Glad över att ha tagit mig i mål

När vi väl kom i mål så fick vi en påse med gratisprover av alla de slag och sedan blev det picknick på fotbollsplanen. Vi hade även med oss en låda vin, så vi hade det riktigt trevligt!
Det sällskap som åkte i vår buss var kvar nästan till sist. Väl hemma i stan promenerade jag hemöver med en kollega och jag tror att klockan hunnit bli 23 innan jag öppnade dörren till lägenheten.

Nu är det en ny dag. Sista dagen innan Nek-tentan, så det blir lite plugg, besök på systemet för inhandling av ett par cider och kl 18 ska vi träffas hos en kollega innan vi beger oss till kvällens event: kommunens personalfest.
Imorgon ska jag vara på plats i Sundsvall kl 8, så det blir lugnt ikväll :)

Ha en underbar torsdag!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Jisses, vad folk! Men kan tänka mig det var kul och härligt iallafall :) Kram, Sofie

Anna sa...

Jag har också sprungit ett år =) på 21 minuter =)riktigt roligt är det =)