tisdag 20 maj 2008

Stockholm, here we come!

Snart så är det dags! Stockholm och luftballong.
Blir tight att hinna med allt, då jag jobbar idag till strax före 16, promenerar hem, äter, vinkar hej då till R som börjar jobba 17, blir upphämtad ca 18.00 av mamma då vi ska åka och träna. Kommer hem ca 20.00. R jobbar till 21.00 och så lär jag slocka senast 23.00.


Tåget imorgon går 06.56, så allt måste bli klart ikväll.
Det jag ska hinna med idag på denna begränsade tid är:
Köpa vin - på lunchen (måste ju ha en flaska med oss på hotellrummet)
Köpa åksjuketabletter - på lunchen (så att jag kanske kan plugga på tåget, måste hinna läsa 2 kapitel under onsdag och torsdag)
Gå till banken och sätta in pengar - på lunchen
Ladda alla betterier och tömma digitalkamerorna - ikväll
Ordna till katterna så att de har gott om mat och vatten medans vi är borta - ikväll
Maila skolarbete till kurskamrat så att hon kan hjälpa mig! - ikväll
Koka ägg till frukosten imorgon - ikväll
Få undan disk - ikväll
Packa! - ikväll


Vi åker som sagt tidigt imorgon, så då vill man bara äta frukost, ordna matsäck och gå.
Vi är framme i Stockholm ca 11.30, får tillgång till hotellrummet 15.00. Så det blir lunch och lite spankulernade på stan först.
In på hotellet, dumpa saker, byta om och så ska vi möta upp vår kompis Peter, hans flickvän och sedan ta oss till luftballongen!
17.00 ska vi vara på plats vid ballongen (om nu inte vädret är dåligt och det blir inställt). Hur lång tid ballongfärden tar har jag ingen aning om! Eventuellt blir det även lite champagne och mat på plats, det återstår att se.
Annars kan jag tänka mig att det blir en lugn kväll med lite vin och kanske en öl i baren på vårat fancy hotell :)


Torsdag blir det shopping i huvudstaden efter en (förhoppningsvis) rejäl hotellfrukost.
Tåget hem går 18.30 och vi ska vara tillbaka i stan 22.50.
Fullspäckat blir det!

1 kommentar:

Malin sa...

Fullspäckat schema! hoppas att ni får det askul :D