söndag 25 maj 2008

Så var helgen över!

Klockan är nästan 22 och det är söndag kväll. Var tar veckorna vägen egentligen?
Både denna dag samt gårdagen har gått i pluggandets tecken. Jag går in nu på mina sista två tentaveckor för denna termin och dessa kurser.
Självklart blev det Eurovision igår, efter att stirrat intensivt i böckerna hela dagen. R jobbade till 9 igår morse, så jag fick till en hel del effektiv läsning medans han låg och sov :)

Idag fortsatte plugget. R har sina två sista tentor denna vecka, så även han har det han gör!
Strax efter 17 begav vi oss ut till R's föräldrar, där det blev lite Mors dags-middag. Min mamma firade vi redan i fredags :)

Mina ögon kliar och näsan är hopplös för tillfället. Jag antar att det är pollenallergi jag drabbats av, men det kommer i sådana konstiga skov, så jag börjar bli lite less nu. Är inte pollensäsongen över snart? Måste gå och fylla på med mer allergimedicin imorgon.

De två kommande veckorna kommer jag som sagt ha fullt upp. Jobb + träning måndag och tisdag = väldigt begränsat med tid för plugg eller annat. Onsdag är både jag och R hemma under dagen med tvättstuga och veckohandling. 17.00 ska jag dock ta mig till jobbet och sätta mig på en buss till Sundsvall där vi ska springa Vårruset. Börjar ångra mig nu att jag anmälde mig!
Torsdag = plugg och på kvällen är det stor personalfest med middag och underhållning.
På fredag 8.00 är det sista tentan i Nationalekonomin: Ekonomisk politik i en öppen ekonomi. Tittade på ett par gaml atentor igår och känner mig HELT vilsen!

När den väl är skriven är det bara att ta sig an nästa trave med böcker, då jag har tenta i redovisning och ekonomistyrning på onsdag respektive torsdag. Har 4 kapitel kvar att läsa i ekonomistyrningen innan jag kan börja repetera och kolla gamla tentor :/
Som tur är kommer jag inte att jobba något denna vecka.

Så, nu har jag fått lasta av mig lite :)

Så just nu känns det lite jobbigt. Jag garanterar att mitt humör kommer att åka berg och dalbana och jag håller tummarna att jag inte hinner hamna i något tentakoma efter första tentan! Och att jag klarar dem naturligtvis!

Inga kommentarer: