lördag 12 april 2008

Onödig utgift - ja tack!

Jag skulle börja förbereda middagen, fläskfilé. Till detta skulle vi göra klyftpotatis eller strips. Potatisen var inte särskilt fräsch, så den blev den inte och när jag skulle hälla upp stripsen så kommer jag på att "Aj fan, det var ju nästan slut ja...".
Så Robert får i uppdrag att åka till Coop och inhandla strips. Jag står i köket och så hör jag hur det smäller till i väggen. Fan, motorvärmarsladden!
Sist vi använde bilen var det kallt ute och motorvärmarsladden har suttit i sedan dess. Detta uppmärksammade tydligen inte min kära sambo utan åkte iväg. Han märkte inte heller att den drogs ur väggen utan fortsatte köra. Jag ringer och skriker åt honom att stanna bilen. Klantigt nog hade han kört över sladden, så den är av. Ny motorvärmarsladd måste alltså inhandlas. Går på Roberts konto.
Klantigt, men nu är i alla fall maten igång.

Inga kommentarer: