fredag 11 april 2008

Köket

I och med att allt nu är klart med nya lägenheten så tar jag mig friheten att planera och fundera hej vilt!
Såhär ser mina tankar ut inför köket (fotografier kommer från de snälla hyresgäster som bor där nu och skickade lite bilder till oss):

Längst upp i hörnet ser ni planlösningen med ingång längst upp mot hallen och den på höger sida in mot ett av sovrummen/vårt blivande datarum.

Som ni ser är köket vitt med röda köksluckor (I like), men tapeterna gillar jag definitivt inte. Lite kräk-röd-rosa pastasås-färg. Funkar inte riktigt med de övriga klara färgerna anser jag. Så där funderar vi på att måla vitt. Samma sak med spaljén som sitter där. Om den går att ta bort utan att få en massa märken så gör vi det, annars målar vi den vit och låter någon blomma klättra på den.

Världskartan som ni ser är en en väggdekoration/klistermärke från Favoritsaker.se på 120x76 cm som vore lite häftig att sätta upp på väggen mot vårt blivande datarum. Alltså väggen med dörröppning.

Barbordet kommer från IKEA och är riktigt snyggt även in real life. Finns även med svart och rostfri skiva. Jag lutar åt vitt. Och barstolarna har vi sedan tidigare, men står nu nere i förrådet. Vore trevligt om de fick komma till användning igen!

Väggen mitt emot ingången till datarummet är jag sugen att sätta upp tavellister eller liknande och ställa upp våra kokböcker i. Skadar ju inte att ha dem i samma rum :)

Så funderar jag, fram och tillbaka. Vad tror ni?

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja, tapeterna var inte snygga. men målar ni vitt tror jag att det blir asläckert och fräscht!

Malin sa...

Men grr.. Fast annika hade sett halva den och den var tydligen inte spec bra. Men då får vi gå på någon annan film! :)