fredag 21 mars 2008

You've just got to love it!

20 minuter tills föräldrarna ska hämtas, chauffören står naken i badrummet och rakar sig, har inte bestämt kläder för 50 årsfesten och jag som bara ÄLSKAR tidsoptimister!
Är påklädd, försöker skynda på sminkningen för att själv kunna ta över bilandet, börjar svettas och bli rödblommig, det var den glamouren!

Mannen i hushållet hinner klä på sig, får en påse med påskägg i handen och ska ge sig iväg. Det går en minut så kommer han in igen talandes i mobilen och börjar rota i diverse pappershögar och pappersinsamlingen. Frågar om jag ska åka istället, inget svar. Frågar om jag ska åka istället, inget svar. Han lägger på, fortsätter rota, jag frågar om jag ska åka, han säger nej och fortsätter rota. Ja, jag blev en aning frustrerad.

Nu har han åkt för att hämta familjen i bilen som kommer ta emot bakdäcken hela vägen tillbaka till stan och jag kan passa på att vädra armhålorna. Jag älskar festförberedelserna! :D

Inga kommentarer: