söndag 23 mars 2008

Varit frånvarande

Jag har varit lite borta i helgen. På alla tänkbara sätt :)
I fredags var det 50års-fest. Ett jäkla hålligång med 75 pers. Vi var hemma ändå runt halv ett, men igår var jag lite seg. Fick en efterlängtad sovmorgon (ända till 10) men hade lite svårt att komma igång, if you know what I mean... ;) Var inte direkt bakis, men seg.
Hade ingen som helst att blogga, utan satt bara vid datorn när jag skulle lägga in fredagens foton. Såg på Hitta Nemo och masade mig ur soffan vid ett för att borsta tänderna :)
Gick ner på Donken för lite bakis mat och sedan fick man dra sig hemåt för at förbereda sig för kvällen: påskmiddag hos Roberts föräldrar.

Ytterligare en storebror har tagit körkort och det är så skönt att slippa vara chaufför :) Var dock lite jobbigt på hemvägen, då det blev en väldigt misslyckad handbromssväng in på våran gata. Jag skrek.

Vi blev avsläppta här hemma, gick in och bytte skor och hämtade alkohol för att ta oss vidare åp fest där vi hade ett par hemvändare på plats. Kvällen avslutades på krogen med en av Roberts bröder och lite annat trevligt folk.
Begav oss hemåt vid 2 efter att jag ringt och väckt mamma, som sagt att hon skulle jobba till 2 och att man kanske kunde tigga skjuts. Hon hade slutat tidigt (ett tips; stäng av mobilen :)).
Det gick bra ändå att ta en promenad.

Idag är det också lite segt. Jobbigt med två kvällar i rad, man är ju inte 19 längre ;)
Hjärnan är inte mottaglig alls för pluggande, men jag har i alla fall skummat igenom en gammal tenta och några instuderingsuppgifter, så att jag vet vad som väntar imorgon.

Idag fick jag dessutom kontakt med en kurskamrat i Nationalekonomin som bor i grannstaden. Vi tänkte att vi kunde fungera som bollplank åt varandra, vilket är kanon för min del, då han vrkar ha koll på det här ämnet.
eftersom jag är lite seg idag, så blev det att vi pratade om lite annat och det kom fram att han arbetade som politiker. Inom Sd (alltså en Sverigedemokrat). Jag kan säga att vi hade en ganska intressant diskussion om Sveriges invandarpolitik. Så det här kan bli spännande! :) Och mamma och pappa, ni behöver inte oroa er för att jag ska bli ovän med någon nazist :D

Nä, nu ska jag nog sätta mig och surfa efter tänkbara saker til nya lägenheten. Någon annan som gjort något trevligt i helgen?

Inga kommentarer: