tisdag 11 mars 2008

Kan inte hålla mig!

Eftersom det är så pissigt väder ute och man inte har någon större lust att tillbringa lunchen utomhus så kan man dagdrömma lite om nya lägenheten. Nu har det gått så pass långt att jag börjar fundera på möblering. Troligtvis kommer vi att hamna i en sådan här lägenhet:

Tanken var att ha sovrum 1 som sovrum och sovrum 2 som datarum/kontor/whatever, eftersom det kommer gå en massa kablar och shit mellan datorn och tvn. Saken är den att det blir rätt tight med dubbelsängen i sovrum 1. Blir till att mäta och fundera! jag vet att det inte är något att haka upp sig på ännu, men jag måste få planera lite! Jag bara MÅSTE!
Gigantiskt sovrum blir det också med många bra väggar att möblera utifrån + att vi äntligen får ett stort badrum :) Det är lite mindre än 3,5 m långt :) Vårt nuvarande badrum är ungefär som den lilla toan på bilden, förutom att det står ett badkar utmed ena sidan.

Balkongen är lite mörk, då den är "intryckt" i huset, men då blir det lättare att göra en kattlösning också, med hönsnät. Inte så snyggt i tanken kanske, men jag har lite funderingar som gör att det nog kommer bli bra. Och det behövs ju bara på en sida som ni ser. Någon mysig belysning så är mörkerfrågan löst också.

Funderar även på att bara ha ett mindre typ barbord i köket och ha matmöblerna i vardagsrummet, som vi har nu. Det kommer aldrig användas i köket ändå. Då kan man ha barbordet som "mingelbord" + använda det som avlastningsbord/köksö.
Jag har så många idéer så ni anar inte! :) Robert blir antagligen alldeles trött när han läser det här, men det ordnar sig! Jag lovar att han också får tycka till i möbleringen och inredningen ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah så skönt att höra det är fler som pysslar med annat under toabesöken:))

Anna sa...

ETT PROBLEM BLIR JU ATT DET BARA ÄR GARDEROBER I DET STÖRRE SOVRUMMET.... ooops

Anonym sa...

klart du ska planera lite! :) alskar ocksa att borja planera infor saker sadar otroligt tidigt nar jag ar riktigt ivrig nar det galler nat ;)