lördag 15 mars 2008

Hassela

Nu har vi haft några jobbiga timmar i Hassela.
Vi blev hämtade av mamm aoch pappa vid 7 i morse och så begav det sig mot skidbackarna! Strax före 9 var vi framme och kunde köpa våra kort och pappa hyra skidor.
Naturligtvis var vi tvungna att börja i värmestugan med en kexchoklad :) Måste ju ladda med lite energi!

Jag känner mig riktigt stolt över att jag inte åkte i barnbacken en enda gång :) Ramlade gjorde jag inte heller! Detta berodde antagligen på att jag åkte mer säkert än bra.
Mamma och Robert åkte dock på ändan några gånger. Mammas bortförklaring kan nog vara att det var lånad utrustning som inte var riktigt anpassad för henne. Robert vet jag dock inte om han har någon ursäkt :)

Blåa och röda backar åkte vi. Någon svart tyckte jag inte att det var nödvändigt att ge sig på. Jobbigt för benen var det, men så roligt!
Fika strax före 11 och sen åkte vi igen tills våra halvdagskort gick ut 12.30. Då sökte vi oss till grillplatsen och grillade korv :)

Backarna var riktigt bra! Lite hårt i början, innan folk hunnit börja "åka upp" dem, men sen var det hur bra som helst! Mycket snö, så alla var öppna. Tyvärr hade vi ingen sol, men det var riktigt skönt ute ändå.

När vi begav oss hemöver var vi alla riktigt trötta och möra, men det hindrade inte mamma och pappa från att svänga in på Jula för att köpa golv till tvättstugan. Det helas lutade med att även jag och Robert kom ut med lite saker därifrån: en ny stor stekpanna, en uppblåsbar dubbelmadrass + pump. Och då gick vi ändå bara i mittgången!

Nu är jag nyduschad, Robert jobbar på det och Härnö pizzeria ringde precis och sa att maten är på väg!

Hoppas ni andra haft en härlig lördag!

Inga kommentarer: