onsdag 19 mars 2008

3 förråd på 1 timme

Robert och jag påbörjade flyttrensingen idag :)
Vi har 3 förråd nere i källaren och vi var FRUKTANSVÄRT effektiva och gick igenom dem på ungefär en timme.
En massa ska slängas (står nu i ytterligare ett förråd) och det enda som är kvar nu är:
  • ett förråd innehållande ytterkläder som inte används för tillfället, skidsaker, julgranar och resväskor (hittade även fälgsidor som passar 14 tum, säg till om ni vill ha!)
  • ett förråd innehållande möbler som ska upp till min och Roberts stuga = bäddsoffa, vardagsrumsbord och en byrå
  • sista förrådet innehåller småkrafs, som två flyttlådor julsaker, lite böcker och saker sedan jag var liten, blomkrukor inför sommaren osv.
Om vi ville skulle vi nog kunna trycka ihop det i ett förråd nu (förutom möblerna) men det är så trevligt nu att gå in i förråd som är luftiga och knappt innehåller något :)
Nu återstår bara att åka och slänga en massa saker. Tur att man har stor och rymlig bil (not). Jaja, det mesta går att göra småbitar av, så det löser sig. Ingen panik ännu heller, vi har ju 3 månader på oss ;)

Och bara för att: jag har faktiskt pluggat idag också! En hel massa! OCH veckohandlat! Effektiva Fia är på G!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får ta en paus i tenta pluggandet och hänga med mig och sola samt basta någon dag ist.. :]

Jasså jasså! Vem är det som fyller år?

Anna sa...

Duktig du är! Du ska få läsa om min horribla dag senare