onsdag 13 februari 2008

Onsdag hela dagen

Jag hade höga ambitioner för den här dagen, men så bra gick det inte. Hade tänkt plugga som en idiot, fixa tvätten, veckohandla, plugga, plugga och plugga. Det sprack.
Tvätten är i och för sig avklarad, men Robert gjorde typ allt förutom att få lite hjälp att hänga den. Veckohandlingen är gjord, men när vi var på Coop så började jag känna mig riktigt hängig. Jätte-jättetrött och halsen känns alldeles tjock och det är på gränsen att den gör ont. Nu typ skaver det.
Vi kom hem och jag tog en alvedon, lade mig i soffan och beordrade Robert att fixa Greys.

Lyckades därefter ordna lite lunch, lite plugg och ännu en Greys. Middagen stod jag också för, tomatsoppa med pasta. Ska lägga upp det receptet vid tillfället. Och så hade vi köpt tomat- och vitlöksciabatta till det :)
Tog hand om disken och så lite plugg.

Har försökt läsa Internationell ekonomi idag, men det är så TRÅKIGT! Det är makroekonomin all over again. Jag tyckte att den sög stenhårt då när boken var på svenska och det gav mig ett E i betyg (lägsta godkända). Nu är det samma saker igen, det suger fortfarande stenhårt och jag ska läsa typ 300 sidor på engelska. Är det kanske mitt första underkända som vinkar till mig där på min födelsedag? Återstår att se. Nu kanske ni tänker att "Ja, men om du har läst det en gång så är det väl inga problem?". Jo, det är det. Jag VILL inte läsa det här och det är ointressant och så olidligt tråkigt. Och som sagt, jag klarade det knappt föraa gången och sedan des har jag förträngt alltihop! Jag känner faktiskt ett fysiskt motstånd till boken. Illa....

Nä, jag ska ta och läsa klart det här kapitlet i alla fall så att jag inte riskerar halka efter mitt lässchema. Därefter ska jag belöna mig med en Greys och kanske lite glass. Jag HAR faktiskt ite ont och är svullen i halsen ;)

Inga kommentarer: