onsdag 20 februari 2008

Kallt kallt kallt

Robert ringde till vår nya hyresvärd innan han gick till skolan för att ta reda på varför vi inte har någon värme i huset.
Eller först ringde han vaktmästaren, men av honom fick vi veta att han inte var vaktmästare längre och att alla i huset hade problem med värmen.
Jahapp, ringde då nya hyresvärden som säger att det är någon pump som gått sönder vilken (förhoppningsvis) kommer bytas under dagen. Troligen kommer alla element behöva luftas men det skulle han nog komma förbi och hjälpa till med. Ja, det hoppas jag att han gör! Han är vår nya hyresvärd och har inte ens kommit förbi och sagt hej. Nog fan får han fixa elementen!
Så just nu sitter jag och fryser häcken av mig och försöker plugga. Skulle behöva ha vantar på mig, men då blir det så klumpigt att skriva. Jag får nöja mig med extra benvärmare, halsduk, sjal och filt.
Den här dagen känns inte lika rolig längre...

3 kommentarer:

Anonym sa...

arrangerad bild? :D

Fia sa...

Nopp. Såhär har jag suttit hela förmiddagen, fram till lunchen och veckohandlingen.

Anonym sa...

Fick ni igång värmen? :) Ja, det måste vi!