tisdag 5 februari 2008

About me

Inspirerad av Miah tänkte jag ge er en beskrivning av mig. Who I really am. Så den som anser att den har tillräckligt med information eller inte vill ha någon, sluta läs nu.
Ni som är kvar, välkomna till I huvudet på Sofia Johnsson:

  • Jag är född och uppvuxen i Härnösand och så sent som förra året trodde jag aldrig att jag skulle vilja flytta härifrån.
  • Jag är fruktansvärt hem- och familjekär.
  • För tillfället lider jag av åldersnoja då jag snart fyller 23.
  • Jag har en lillebror som är två år yngre och som jag avgudar.
  • Jag är förlovad för andra gången i mitt liv.
  • Jag har rätt kass självkänsla och har svårt att säga nej eller göra något som kan medföra att folk blir ledsna/besvikna eller tycka sämre om mig.
  • Jag älskar att göra udda saker med mitt hår.
  • Jag har under flera års tid utvecklat ett svårt lypsyl-beroende (kör nu med försvarets hudsalva).
  • Jag hatar ytliga människor.
  • Jag har få vänner och ännu färre som står mig riktigt nära.
  • Jag älskar skor och väskor och har ett överflöd! (har dock skärpt mig lite på väskfronten, för tillfället)
  • Jag är bi och hade min första flickvän när jag var 19 men "kom inte ut" för mina föräldrar och vänner förrän efter detta.
  • Jag mår dåligt om jag inte får bråka, men med vissa uppehåll :)
  • Jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att alltid se ut som alla andra.
  • Jag och Robert konsumerar mellan 2-7 filmer i veckan.
  • Jag är allergisk mot tyskar i speedos.
  • Jag studerar ekonomi 100% på distans på Miun samtidigt som jag jobbar två dagar i veckan på kommunen som ekonomiassistent på Ekonomikontoret.
  • Jag kan vara fruktansvärt egoistisk.
  • Jag har snusat i några år, men är sedan i somras (nästan) snusfri, med något enstaka återfall.
  • Jag älskar vitt vin och tycker om att ta mig en drink då och då även på vardagarna (bara en, jag är ingen alkis :))
  • Jag är ekonomisk like hell och gör en budget för varje månad.
  • Jag är ett kontrollfreak, men försöker bättra mig.

Nu kommer jag inte på något mer, men är det något ni undrar, fråga på! Jag känner mig väldigt generös för tillfället! :)

Inga kommentarer: