tisdag 29 januari 2008

Tjejerna mot killarna


Igår var det dags för veckans body combat-pass.

För en gångs skull så var det ett gäng killar där! I vanliga fall brukar det vara 1-2 återkommande modiga män, men nu hade ett gäng på 4 killar i 20 årsålderna dragit sig dit i sällskap med två tjejer. Skulle tippa på att de var fotbollsspelare eller något dylikt.

Snacka om att det blev annan stämning än vanligt i rummet. Personligen kände jag att "Nä nu jävlar ska vi köra järnet. Inga småpojkar ska komma här och tro att de är kungar på att slåss bara för att de är av manligt kön." Man laddade för att ta i för kung och fosterland med andra ord. Och det gjorde vi. Allihop. Under stretchingen var jag så slut att jag höll på att tuppa av. När alla bar undan mattorna så satte jag mig på golvet och försökte utstråla "Jag sätter mig här och dricker lite vatten, det blev så trångt där borta" medans jag egentligen försökte låta bli att kräkas.

Men kul var det! Både att ta i så att svetten sprutade, men även att titta på de nya killarnas teknik :)

Den ena verkar ha boxats eller så förut, en annan var halvbra medans två av dem sög stenhårt. En av dessa stod snett framför mig. Jag kan lugnt säga det att jag inte är särskilt rädd för att möta honom i någon mörk gränd, förutom att man kanske riskerar att få ett öga utpetat. Hans armar och ben flög runt som hos en trettonårig kille med växtvärk! Och så tyckte han att han var så cool som lyckades sparka högt. Det är inte det som är meningen lilla du. Vi slåss i det där rummet, vi dansar inte balett. Underhållning på hög nivå var det i alla fall.

Ikväll är det dags för pump med mamma igen. Ska nog lägga på lite mer vikter idag igen. Mina stackars lår....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är body combat passen här på simhallen? Ska juh köpa kort där plus att jag tänkte köpa ett sånt dära biljett häfte och spinna lite och sånt. Men är lite sugen på body combat oxå. har dock grymt dålig kordination...

Anonym sa...

"Vi slåss i det där rummet, vi dansar inte balett."

Ni "slåss" INTE på Body Comabt! Som kampsports utövare så säger jag att Body Combat är mer släkt med Arobiks än med kampsport. Man har helt och hållet eleminerat kampmomentet och det ända som liknar kampsport är rörelserna.... Men rörelserna utförs snabbt, slarvigt och helt kraftlöst eftersom det gynnar motionen och konditions träningen. Också dels p.g.a. att ingen hade orkat att lägga ner 100% kraft i alla rörelser om man ska träna i 60 minuter eller mer.