fredag 18 januari 2008

Tentadag

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt.
Har sovit askasst och drömt mardrömmar om tentan.
Vaknar 8.00, kliver upp och sätter igång datorn. Vad händer då? Jo det dyker upp en liten söt inloggningsruta som äger att jag måste skriva in ett lösenord för att kunna starta datorn. WHAT!? Roooobeeert!! Klockan är nu 8.16 och Roberts tenta började 8.00.
Jag skickar iväg ett lagom förbannat sms till min kära sambo och svär en stund. För nu kan jag ju inte skriva nåt inför-tentan-håll-tummarna-för-mig-inlägg eller bränna någon ny skiva till bilen! Piss.....

Äter min frukost (som jag tänkt avnjuta till Desperate Housewives) och gör mig klar. Tänkte ta en tur till Birsta för att shoppa lite innan tentan, men först en Alvedon mot mensvärken och så skulle jag tanka. Kommer till Jet och vad möts man av där? Jo "Terminalen stängd". På båda. Men vad i.... Så iväg till OKQ8 där de håller på att gräva upp typ hela stället, så trångt och jävligt och jag fick vänta på en ledig pump. Och istället för att få tankningen på faktura till nästa månad så fick jag nu ta det på kortet. Jo, jag saknade ju lite utgifter....

Men jag kom iväg. Shoppade lite på Panduro och det bästa av allt var att jag hittade ett par gorgeous baggy-jeans på Vero Moda! Så 400 kr fattigare gick jag ut därifrån.

Vid 13 gav jag upp och åkte till Sundsvall för att förbereda mig inför tentan. Möter Robert, som suttit hela tiden ut men inte är så säker på att han klarat tentan.

14.00 är det dags för min tenta. Känner mig rätt säker på mig själv och blir lycklig när jag ser tentan. Alla frågor har jag svarat på så många gånger tack vare min kollegas ihopskrapning av tentor, så närmare än såhär att spika en tenta kommer jag nog aldrig att vara! Spännande att se vad det blir för betyg.

Så tack alla som skickat vibbar idag, de hjälpte! :)

Efter tentan mötte Robert mig vid bilen med en stor röd ros :) Snuppigt värre :)

Så nu är det väl bara att ta itu med disken då!

1 kommentar:

Anna sa...

bra att det gick bra!!!! Jag ska bli frisk till nästa vecka!!! kramar