onsdag 23 januari 2008

Tatueringar

Lite inspirerad av Annsingen och av undersökningen till höger, tänkte jag presentera mina tatueringar.
Jag har tre stycken:
  • Ett kinesiskt tecken på höger överarm som betyder mod. Första tatueringen. Berättade inget för mamma och pappa förrän det var gjort. (2003)
  • Två kattassar på vänster bröst. Berättade inte för mamma och pappa denna gång heller, men nu bodde jag inte hemma längre, så det borde inte ha spelat så stor roll :) (2004)
  • En drake på höger lår. Tog 2,5 timmar och var rätt plågsamt, men snygg är den! På bilden är den alldeles nygjord och jag har ännu inte lämnat tatuerarstudion. (2006)


Alla tatueringarna är svarta. Jag vill inte ha några färgtatueringar då jag tycker att de bleks så fult. Visst, de svarta måste också fyllas i efter ett tag, men de ser inte lika blaskiga ut som de i färg.
Vi får se om det blir en tatuering även under 2008. Är lite sugen! Förra året blev det en näspiercing.
Blir det en tatuering i år så hamnar den nog på vaden/ankeln. Motiv är ännu väldigt oklart, men året har ju precis börjat!

Så, vad har du för åsikter om tatueringar och piercings?

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag vill också göra en till =) har inte heller bestämt vad det ska bli... kramar

Anonym sa...

SNYGG!!!
Ja muffinasarna är superenkla..öka lite på obojpulvret ..det brukar jag göraa:))

Anonym sa...

Du vet ju vad din mamma tycker om tatoos..Kram mor

Unknown sa...

Hej! Mitt namn är Ellen och jag är själv sugen på att göra en tatuering. Sökte på just "Mod" och hittade din blogg. Har du tips på var man kan hitta tatueringar?
Hälsningar från mig.

Vill du så får du gärna maila mig på persson_ellen@hotmail.com
Vore supersnällt!

Anonym sa...

hej jag vet vem som har ritat draken du har tatuerat.... det är mitt ex och han är bara 15 år... kul att du gillade den iaf för den är fett snygg....